Translate

dissabte, 2 de gener del 2016

La forma es transforma

TREBALLAR AMB IMATGES DIGITALS (III)

Continuant amb el foment de la creativitat i la imaginació trobem aquestes dues activitats. Aquestes dues estan creades amb el programa INSKAPE. Podeu trobar facilment el programa per descarregar a internet i com funciona amb tutorials.

Aquesta primera activitat consisteix en dibuixar un poliedre de més de sis puntes, aquest per exemple en té 7. Com veiem a l'inici ens queda la forma semblant a una corona. Un cop això, arrodonim les puntes i queda el segon dibuix. Finalment, si li posem imaginació podem trobar una figura de la que pot formar part com, per exemple, el gelat.


En aquesta segona activitat, l'objectiu és crear un animal a partir de figures geomètriques. Només cal posar imaginació i anar provant. En aquest cas ha estat suficient per fer el cargol:

- Una circumferència gran i marró (la closca)
- Un rectangle verd (el cos)
- Dos rectangles petits, estrets i verds (les banyes)
- Un rectangle petit, estret i blanc (la boca)
- Dues rodones negres i a dins dues rodones més petites blanques (els ulls)
- Un triangle, verd i girat (la cua)

ADAPTACIÓ A L'AULA

Aquesta activitat es pot dur a terme a l'aula amb els infants d'educació infantil de la següent manera:
La mestra pot posar el seu d'exemple com els que veieu a les imatges (en el primer cas) i els infants a partir d'aquella forma crear d'altres deixant anar la imaginació. Una variant seria repartir diferents formes i que facin el mateix que està fet amb el d'exemple però a partir de la figura que se'ls hi ha repartit.

Pel que fa al segon dibuix la cosa és que els infants vagin als ordinadors per parelles i creein una figura a partir de les figures geomètriques bàsiques que coneixen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada